Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 311
|
Wysłany: Sob Gru 05, 2009 8:34 pm Temat postu: |
|
|
czyli teraz zaplanowac trzeba rajd
BAJA4x4
ja sie zapisuje |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Nie Gru 13, 2009 8:18 pm Temat postu: |
|
|
Chciałbym wrócić do rozważań na temat imprezy typowo sportowej.
Jestem po spotkaniu z Nadleśniczym i mamy zielone światło
Przedstawię nasze propozycje i zapraszam do dyskusji:
1.Podział na klasy.
-KLASA I: Benzyna o pojemności do 2500ccm, bez turbiny i Diesel wolnossący i Diesel z turbiną o mocy silnika do 140KM
-KLASA II: wszystko inne
2.W klasie musi wystartować około 10 pojazdów. W innym przypadku będzie jedna klasa.
3.Około 8.00 OS "PROLOG". Komisja w składzie Komandor, V-ce Komandor i Sędzia Główny losuje kolejność startu w prologu w poszczególnych klasach.
Najpierw KLASA I. Następnie wyjazd w teren w kolejności zajętych miejsc w prologu.
W tym czasie OS "PROLOG" dla KLASY II, i następnie wyjazd w teren w kolejności zajętych miejsc w prologu.
4.Wyjazd w trasę co 2 minuty. Dopuszczam możliwość wyjazdu załóg w Teamie, w tym z różnych klas. Wówczas Team wyjeżdża w czasie najgorszego zawodnika z Teamu. Wszyscy mają wpisany ten sam czas wyjazdu.
5.Dwie trasy A i B. KLASA I najpierw w trasą A i po posiłku w trasą B, Klasa II najpierw w trasę B i po posiłku w trasą A.
6.Czas na przejazd od momentu wyjazdu w trasę po prologu 8 godzin.
7.Dojazd do OS-ów z zachowaniem przepisów Prawa o Ruchu Drogowym według roadbooka. Maksymalna prędkość w obszarze zabudowanym i na zabudowanych obszarch wiejskich 40km/h.
8.Około 4 do 6 OS-ów, o długościach od 500m do 3000m, gdzie przejazd będzie według słupków z horągiewkami i taśm. OS pokonywany dwa razy. Niektóre pokonywane dodatkowo dla urozmaicenia w drugą stronę.
9.Dwa lub trzy OS-y pokonywane na czas, gdzie przejazd będzie się odbywał według roadbooka na wyłączonych odziałach leśnych o długościach około 5 do 10km, a może i dłuższe.
10.Po drodze oczywiście moje "osławione" PKP -18szt. (może już bedą liście)
11.Czas mierzony z dokładnością do 0,1 sekundy
12.Meta zatrzymana.
13.Punktacja:
Wersja I:
a/1 sekunda 1 pkt.
b/PKP minus 10 pkt.
Suma punktów wyłoni zwycięzcę. Wygra załoga z najmniejszą liczbą punktów. W przypadku tej samej liczby punktów lepsza będzie załoga, która zdobył więcej pierwszych miejsc. Jak to nie wyłoni zwycięzcy, to drugich miejsc, itd. A jak to nie wyłoni zwycięzcy to lepsza będzie załoga, która miała lepszy czas na prologu.
Wersja II.
a/Punktujemy 10 załóg na poszczególnych OS np. 1 miejsce 10pkt, 10 miejsce 1pkt. lub 20 załóg w zależności od liczby uczestników.
b/PKP 1 pkt.
Suma punktów wyłoni zwycięzcę. Wygra załoga z najwyższą liczbą punktów. W przypadku tej samej liczby punktów lepsza będzie załoga, która zdobył więcej pierwszych miejsc. Jak to nie wyłoni zwycięzcy, to drugich miejsc, itd. A jak to nie wyłoni zwycięzcy to lepsza będzie załoga, która miała lepszy czas na prologu.
14.Wpisowe. Napewno w 250zł się nie zmieścimy. Wstępnie kalkulujemy wpisowe w wysokości około 350zł 400zł. Wiąże się to przede wszystkim z naprawą dróg po odcinkach leśnych przejeżdżanych na czas według roadbooka. Nie róbmy sobie złudzeń , że równiarka nie będzie miała co robić.
15.Oczywiście dwa ciepłe posiłki, kawka, herbatka, puchary, nagrody, zabezpieczenie medyczne i p.poż.
ZAPRASZAM DO DYSKUSJI _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 311
|
Wysłany: Nie Gru 13, 2009 8:57 pm Temat postu: |
|
|
laborat komandorze taki dałeś że jutro opanuje odp na kazdy pkt:) |
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejkarczewsk
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 15
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 9:00 am Temat postu: |
|
|
Proponuję wysłać linka do tego postu wszystkim zainteresowanym, żeby dyskusja się nie toczyła tylko pomiędzy trzema osobami. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 311
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 6:23 pm Temat postu: |
|
|
ja mam adres e-mail do 4 osób
Komandorze w bazie danych masz @ do wszystkich:) Wyslij im proszę zaproszenie do wzięcia udziału w forum:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Karol
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 201
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 6:40 pm Temat postu: |
|
|
Nasz Komandor to chyba sobie piwko łyknął, bo ciężko się połapać w tych rozważaniach punktowych. Jedno mam tylko pytanie: ilu będziesz musiał mieć ludzi do obsługi tak dużej ilości OS-ów. i do tego jeszcze jeden około 10 km na roadbooku to potrwa bardzo długo.
Karol |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 7:29 pm Temat postu: |
|
|
Na OS na roadbooka nie jedzie jedna załoga. Dojeżdżasz do startu OS i startujesz. W zależności od długości odcinka zachowany tylko będzie odstęp 1 lub 3 minutowy pomiędzy załogami.
Już wysyłam zaproszenia do dyskusji.
Z tymi ludzmi to też racja. Stąd wpisowe może być nieciekawe i może plan spalić na panewce. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
wowa adam
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 10
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 8:44 pm Temat postu: |
|
|
Jeśli mogę się włączyć do dyskusji, to powiem, że chyba najbardziej sprawdzona metoda punktacji jest bardzo prosta: 1 PKP = 1 punkt (lub np 3 jeżeli pieczątka jest trudna)
wygrywa ten kto ma najwięcej pieczątek, jeżeli jest więcej uczestników z taką samą ilością, bierzemy pod uwagę czas. (oczywiście trzeba z góry ustalić max ilość czasu na przebycie trasy)Taka metoda ma ta przewagę że przede wszystkim liczą się PKP-y, czyli nie może wygrać osoba która ma ich mniej a np dużo lepszy czas, odejmowanie 10 punktów za brak PKP-u (jak wyżej opisane) preferuje omijanie PKP-ów i kalkulowanie co mi się lepiej opłaca, czy gnać do przodu, czy powalczyć, a wydaje mi się e na pierwszym miejscu powinna być walka w terenie!
się rozpisałem, sorki, jak by co to proszę o moderację |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 8:53 pm Temat postu: |
|
|
Proponowana przeze mnie punktacja dotyczy imprezy typowo sportowej, gdzie najważniejszy jest czas przejazdu.
W podobny sposób, o jakim piszesz punktujemy oraganizowane imprezy przeprawowe. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 311
|
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 9:16 pm Temat postu: |
|
|
jesli chodzi o impreze typowo sportowa /inna niz te dotychczasowe/ to ta punktacja odpowiada.
ale dotychczasowe przeprawówki tak jak są teraz:) |
|
Powrót do góry |
|
|
woda78
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 1
|
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 8:11 am Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem miło byłoby pojechać w imprezie wg ponizszego:
>3 klasy
-Wyczyn (tifory i generalnie siła mieśni)
-Extreme (wyciągarki i inne cuda)
-Quad
>lośc ekip w kazdej z klas okolo 30
>przygotowanie około 4-5 tras o łacznej długości ponad 200 km.
chodzi o to by jak najmniej wyczyn spotykła się extreme pozatym tak długi rajd gwarantuje małe prawdopodobieństwo iz jakias załoga zdobedzie wszystko.(lepszy duch rywalizacji i takie tam.)
>usunąć pieczątki PP (zmora tych którzy kreca czasy)
>zastanowić sie nad gradacja pieczatek (np typowe jeden punkt lub specjalne 3 punkty dodatkowo w przypadku gdy do pieczątki w całym rajdzie podejdzie tylko jedna ekipa punktowac ja bonusowo)
..........reszta w nastepnym "wejściu"
Dodane po 7 minutach:
>............ciąg dalszy
Fajnie byłoby gdyby impreza trwała np od piatku rano do soboty np do 22.(nastepnie imprezka i w niedziele wyjazd)
to jedne z punktów które warto by w niej zawrzeć
>strome podjazdy i zjazdy
>trawersy
>konicznie jazda wzdłuż rzeki
>torfy
warto by drugi dzien np. od godziny 14 odbywał się gdizeń na poligonie w formie króla błota czasówki itp (mozliwość organizacji prób obserwowanych oraz jadłodajni.
Gdyby cos to prosze pisać
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejkarczewsk
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 15
|
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 10:10 am Temat postu: |
|
|
Fajne pomysły, ale na całkiem inny rajd.
NIE USUWAĆ PP - to jest całe piękno tej imprezy! Pozwala bawić się całej załodze nie tylko kierowcy, a poza tym wyrównuje szanse i podnosi bezpieczeństwo! |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 5:49 pm Temat postu: |
|
|
Proponowany podziła jest mi znany. W takie imprezy z podziałem na klasy raczej bawić się nie będę.
Cykl imprez w ramach Grand Prix 2010 Pasjonaci 4x4 Świecie pozostanie napewno bez zmian.
Rozważam możliwość zorganizowania imprezy, ale z jedną klasą np. tylko Wyczy lub tylko Extrem, ewentualnie w extrem podział na elektryka i resztę.
Ale to będą rozważania na później. Narazie skupmy się na imprezie spotrowej, czyli OS i jazda na czas. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
Damian Żakowski
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 19
|
Wysłany: Czw Gru 17, 2009 9:12 pm Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich
Popieram pomysł z imprezą typowo sportową, punktacja i zasady ok, jasne i zrozumiałe
Piotr wstęp na dwudniowy MagamSprint kosztował 600zł i miał 16 uczestników, proponuję przemyślec kwotę wstępu by tu historia sie nie powtórzyła.
Czy punktacja bedzie liczona do Grand Prix? _________________ damboss |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 311
|
Wysłany: Czw Gru 17, 2009 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Czesc Damiano!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|