Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 311
|
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 9:02 pm Temat postu: |
|
|
ORMO????
raczej OZST:)
Ochotniczy
Zespół
Sędziów
Technicznych:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 9:35 pm Temat postu: |
|
|
Ja jestem za. To ma być zabawa, a nie bezsensowna rywalizacja po trupach.
Już zaczynam pracę nad zmianą regulaminu. Co prawda paragraf 4 (Warunki bezpieczeństwa), pkt.1, podpunkt piąty Regulamin zabrania podchodzenia poza kolejnością do PP, ale nie ma sankcji. Odebranie punktu za taki numer to dobra propozycja. A np. doprowadzenia do bezpośredniego kontaktu pojazdów ( o czym pisał Artur) to np. 5 punktów karnych i załoga jest w rywalizacji załatwiona na cacy
Ja mając dowód w postaci nagrania lub zdjęcia będę bezwzględny. Wasze bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
Damian Żakowski
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 19
|
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 11:32 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Z całym szacunkiem dla wszystkich, nagrywanie i dokumentowanie
jeszcze na żadnym że znanych mi imprez sie nie przyjęło, a co najważniejsze nie przyniosło oczekiwanych efektów, nie wspominając o poróżnieniu jeszcze głebszym uczestników. Osobiście jestem za tym że bezpieczeństwo jest najważniejsze. ale z góry zachęcam do szukania lepszych metod.
Pozdrawiam
Damian
GRATULACJE DLA ZWYCIĘZCÓW p. SARNOWSKICH _________________ damboss |
|
Powrót do góry |
|
|
Krecik
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 286
|
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 11:45 pm Temat postu: |
|
|
Tak sobie głośno myślę. Trasa rajdu podzielona jest zawsze na dwie pętle A i B. Możeby tak dorobić w mniej więcej połowie każdej z pętli dwa wloty A1 i B1. Wtedy startowalibyśmy z czterech miejsc równocześnie. Przez co byłyby mniejsze "korki" do pieczątek i mniejsza frustracja wyrywniejszych załóg . I sytuacja na trasie byłaby bardziej wyrównana.
Tak dla zobrazowania pomysłu pokuszę się o mały przykład:
Dla uproszczenia rozważań nikt nikogo nie wyprzedza.
Założenia:
- dwie trasy A i B
- 40 załóg
- 40 pieczątek
- załogi od 1-20 trasa A pozostali trasa B
Wariant obecny
Załoga nr 1 - 20 podejść wykonuje jako 1
- 20 podejść wykonuje jako 21
Załoga nr 20 - 20 podejść wykonuje jako 20
- 20 podejść wykonuje ako 40
Wariant proponowany:
Załoga nr 1 - 10 podejść wykonuje jako 1
- 10 podejść wykonuje jako 11
- 10 podejść wykonuje jako 21
- 10 podejść wykonuje jako 31
Załoga nr 20 - 10 podejść wykonuje jako 10
- 10 podejść wykonuje jako 20
- 10 podejść wykonuje jako 30
- 10 podejść wykonuje jako 40
Myślę że byłyby to równiejsze warunki jazdy, a dojazdy nie będą zbyt długie i kłopotliwe |
|
Powrót do góry |
|
|
Karol
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 201
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:00 pm Temat postu: |
|
|
Ja myślę, że pomysł z karną punktacją jest do przemyślenia. Na tym zlocie jeden "uczestnik" jak staliśmy w kolejce do pieczątki podszedł do mnie i spytał czy go z Arturem nie przepuścimy bo mu się spieszy - rozśmieszył mnie do łez, ale tak sobie myślę, że przecież stał ładnie w kolejce i jest ok. Byli tacy co się naprawdę wciskali i jeżeli Komandor wprowadzi jakies kary to nie widzę problemu nagrać delikwenta. Może przecież ominąć piec zątkę jeżeli kolejka jest dla niego zbyt długa. Za jednym asem staliśmy pół godziny i wszyscy zrezygnowali wraz z nami. _________________ Suzuki Vitara Viertarka + 2 x w |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:38 pm Temat postu: |
|
|
W sposób podobny do proponowanego przez KRECIKA była zorganizowana II Pasjonata 4x4 i będzie zorganizowana III Pasjonata 4x4.
Jednakże ze strony organizacyjnej są tu dwa poważne problemy do rozwiązania.
Pierwszy to sprawa posiłku w trakcie imprezy. Zorganizowanie kilku punktów gastronomicznych to nic innego jak koszta, a nie mam zamiaru podnosić wpisowego.
Drugi to kwestia odpowiedniego przeprowadzenia dojazdówek i zjazdówek. Na II Pasjonacie 4x4 udało mi się to zrobić, ale na trasę o długości ok. 90km łączna długośc dojazdówej i zjazdówek miała około 20km. I to w 95% asfaltami.
Do "III Pasjonat 4x4" zostały dwa miesiące i coś się "wymóżdży"
Na "Zimie 4x4" było trochę ciasno ponieważ trasa była krótka bo miała około 70 km. Licząc, że były 34 samochody to jeden samochód przypadał co 2km. A kolejna sprawa to z imprezy na imprezę podnoszące się wyposażenia samochodów i ambicje załóg. Jak ktoś odpuszcza, to tylko ze względu na brak czasu, a nie braku chęci do walki. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
Krecik
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 286
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 3:54 pm Temat postu: |
|
|
Sprawa posiłku jest jasna Musi być w jednym miejscu tak jak jest teraz. Załogi po dwóch etapach zjeżdżają do bazy i am am pyszne jedzonko.
Nie sądziłem że na 90km trasy aż 20km będzie po aswalcie
II pasjonata 4x4 to był mój pierwszy rajd jeszcze X-TRAILEM - taki śmieszny mało terenowy SUV-ik i nie przeszkadzało mi to
Nie znam mapy trasy więc ciężko mi podpowiedzieć jakby można podzielić trasę, ale na następnym rajdzie czyli III pasjonata włączę na GPS zapis trasy, wstawię w komputer i sobie pomyślę |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 311
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 9:27 pm Temat postu: |
|
|
Krecik o zmianie posiłków lepiej nie ryzykowac...
mój brzuszek lubi jeśc
a w sprawie zachowania jak moze poróżnic jeszcze bardziej jak komus sie udowadnia ze zle zrobil?
znaczy ze albo nie dojrzały jest człowiek do rywalizacji albo straszne kompleksy wieku młodszego szkolnego teraz eksploduja przy niesportowym juz nie mowie ze nie o ludzkim zachowaniu
reasumujac wprowadzic ujemne pkt za nieregulaminowe wyczyny:)
kazdy rodzaj udowodnienia jest dozwolony nawet nośnik cyfrowy:)
a ja czuje jeszcze aromat grochóweczki:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Damian Żakowski
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 19
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 10:34 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Podsumowania za nami, może mógłbym dowiedzieć się na którym miejscu
była pierwsza załoga nie używająca wyciągarki? Zaraz przeczytam że się powtarzam, ale jak można darujcie sobie, chcę poznać fakty.
Kolejna sprawa to używanie opon MAXI CROSS, w poprzednim sezonie
ja jeżdziłem na MC-sach i oficjalnie Komandor odmówił mi wjazdu na złot
na takich oponach, dlaczego i dla kogo są wyjątki.?
Pozdrawiam
Damian _________________ damboss |
|
Powrót do góry |
|
|
Karol
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 201
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 10:41 pm Temat postu: |
|
|
może my? Byliśmy na 8. Komandorze pomocy!!! _________________ Suzuki Vitara Viertarka + 2 x w |
|
Powrót do góry |
|
|
Krecik
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 286
|
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 11:22 pm Temat postu: |
|
|
Oh Karolu. Wy mieliście coś więcej niż wyciągarkę - Mały biały domek hi
A Damianowi powiem że my co prawda mamy wyciągarkę, ale się zacięła i nie skorzystałem z niej i miejsce 19 zdobyte.
Odnośnie opon to pamiętam że w zeszłym roku pojawił się zapis zakazujący opony MaxiCross i rolnik to tym jak kilka załóg zaorało pół lasu, ale w tym roku zapis o oponach znikł, więc mogłeś sobie założyć takie fajne oponki |
|
Powrót do góry |
|
|
Karol
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 201
|
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 9:16 am Temat postu: |
|
|
Był "Mały Biały Domek", ale wyciągarki dla mnie nie używał (może ze względu na wagę), lecz tak naprawdę to kinetykiem jest kilka razy szybciej. Nawet mi się kolegę Artura (a właściwie Piotra) udało mi się wyrwać z zaspy.
zdjęcia też wrzucę, ale mi coś na łączach aparat-komp walnęło. _________________ Suzuki Vitara Viertarka + 2 x w |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 11:02 am Temat postu: |
|
|
Podoba mi się burza Wasza mózgów i już spieszę z wyjaśnieniami.
1. Co do opon sprawa wyglądała tak, że na "Dni Świecie 4x4" przyjechała ekipa z Chojnic trzema Parchami na Maxi Crossach i w dodatku na zaspawanych mostach. Narobili takiego bałaganu, że dostałem tzw. "chińskie ostrzeżenia" i dalsze imprezy wisiały na włosku. O kosztach przywracania terenu do porządku nie będę pisał. Natępna impreza to "LATO 4x4 o puchar Nadleśniczego". Impreza z wiadomych względów była pod obstrzałem i obserwacją. Jak powtórzyłaby się sytuacja z " Dni Świecia 4x4" to mamy pozamiatane i możemy zapomnieć o kolejnych imprezach. A tego chyba byśmy nie chcieli
Stąd moja decyzja.
Na "LATO 4x4" i na kolejnej "II Jeżewidzia 4x4" było OK! i nie ma już zakazu.
Piszesz Damian o wyjatkach, nie ma czegoś takiego. Nieoficjalnie słyszałem, że na "II Jeżewiadzie 4x4" jakaś załoga jechała na Crosach, ale ja osobiście jej nie widziałem, może moje przeoczenie, albo poprostu plotka.
2. Nie wiem, czy Tomek z 6 pozycji ma wyciągarkę.
Napewno nie ma Karol - 8 pozycja i Piotr z 11 pozycji.
Na "Andrzejkach 4x4" Walik był trzeci. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
Karol
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 201
|
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 12:34 pm Temat postu: |
|
|
no to mam 1 w kat. bez wyciągarki czy nie? _________________ Suzuki Vitara Viertarka + 2 x w |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 3:23 pm Temat postu: |
|
|
No masz bo Tomek ma wyciągarkę. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
|