Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Jak? metod? punktacji w klasyfikacji generalnej GP 2013 wybierasz? |
I-25pkt; II-20pkt; III-17pkt; IV-15pkt; V-14pkt; VI-13pkt; VII-12pkt; VIII-11pkt; IX-10pkt; X-9pkt; XI-8pkt; XII-7pkt; XIII-6pkt; XIV-5pkt; XV-4pkt; XVI-3pkt; XVII-2pkt; od XVIII do końca 1pkt |
|
36% |
[ 4 ] |
I-10pkt; II-8pkt; III-7pkt; IV-6pkt; V-5pkt; VI-4pkt; VII-3pkt; VIII-2pkt; od IX do końca 1pkt. |
|
36% |
[ 4 ] |
Pozostaje bez zmian (Tak jak w GP 2012) |
|
27% |
[ 3 ] |
Jest mi to zupełnie obojętne. |
|
0% |
[ 0 ] |
Mam dużo lepszy pomysł i przedstawię go Komandorowi. |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
Krecik
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 286
|
Wysłany: Sob Sty 26, 2013 11:30 pm Temat postu: Zasady punktacji GP 2013 |
|
|
Nawiązując do rozpoczętego wątku przez Komandora dotyczącego zmiany sposobu punktacji w klasyfikacji generalnej.
Pozwalam sobie na przeprowadzenie ankiety
Mam nadzieję że spotka się ona z dużym zainteresowaniem.
Czas ankiety - do końca marca
Pozdrawiam
Sławek (Krecik) |
|
Powrót do góry |
|
|
Przem1
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 7
|
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 10:01 am Temat postu: |
|
|
Dlaczego ja nie mogę zagłosować?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Krecik
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 286
|
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 12:39 pm Temat postu: |
|
|
Jak widzisz wyniki to musiałeś zagłosować.
W ankiecie można zagłosować tylko raz. |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 8:49 pm Temat postu: |
|
|
Punktacja jak w latach ubiegłych będzie niewłaściwa. Dlaczego? Tłumaczę.
Pieczątki są punktowane od 1 do 3pkt. W związku z tym na poszczególnych imprezach będzie różna ilość punktów do zdobycia. Np. na "Zimie 4x4" max w turystyku to 101pkt. Na "Pasjonacie 4x4" może być 95pkt, a równie dobrze może być 110pkt. Okaże się w terenie, w praktyce. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
niva
Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 5
|
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 9:25 pm Temat postu: |
|
|
Forma punktacji zaproponowana przez Krecika (wariant I) nada rywalizacji wiecej smaku. Zwiekszy znaczenie czasu na OS, ktory wedlug mnie rowniez podkresla klase zalogi startujacej. _________________ mewagzzzi |
|
Powrót do góry |
|
|
Dziki
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 45
|
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 9:54 pm Temat postu: |
|
|
W tej Chwili mamy 7 Faworytów na 1 miejsce Ex aequo w klasie Turystycznej .
Szefie szykuj 7 pucharów |
|
Powrót do góry |
|
|
Krecik
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 286
|
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 11:50 pm Temat postu: |
|
|
Od dłuższego czasu obserwuję w turystyku sytuację, że wiele załóg zdobywa komplet pieczątek, a o miejscu na podium decyduje OS.
Trochę mi się to nie podoba, że o rywalizacji 8 godzinnej ma decydować około 2 minutowy OS.
Chciałbym przypomnieć, że Komandor pisze zawsze:
"zapraszamy sympatyków off-rodu i dobrej zabawy na imprezę o charakterze zlotowo-turystyczo-przeprawowym "
a nie imprezę rajdową klasy WRC
Jeżeli mamy się zabijać na OS i walczyć o każdą sekundę to poproszę jakąś karetkę pogotowia na miejsce OS w razie wypadku, gdy kogoś emocje poniosą, albo samochód nie dopisze.
Z drugiej strony człowiek czeka z napięciem 2 miesiące na kolejną imprezę ZLOTOWO-TURYSTYCZNO-PRZEPRAWOWĄ, a nie rajd WRC to głupio by było zakończyć zabawę po 1 minucie urywając coś w aucie.
Mając na uwadze że jest to impreza ZLOTOWO-TURYSTYCZNO-PRZEPRAWOWA podnoszenie poziomu trudności pieczątek nie zgadza się z założeniami imprezy,
może o kolejności na mecie powinien decydować całkowity czas przejazdu,
może jakaś pochodna czasu przejazdu całej imprezy i OS,
może wypuścić turystyka 2 godziny później i skrócić czas na przejechanie całej trasy?
To takie moje osobiste dygresje
PS.
Pytanie do Komandora:
Przeglądam wyniki z imprezy i zastanawiam się jakim to sposobem Andrzej Karczewski - miejsce 8 turystyk zdobył 100,5 pkt? |
|
Powrót do góry |
|
|
Kaliope
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 17
|
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 8:12 am Temat postu: |
|
|
Przyznaję, że też nie jestem za tym, że OS odgrywa aż tak ważną rolę w klasie turystycznej. I nie dlatego, że przez OS nie raz nam pucharek uciekł ;-P
Jestem jednak przeciwna temu by decydował czas ogólnego przejazdu, ponieważ zamiast spokojnie robić pieczątki i pomagać sobie nawzajem każdy będzie gnał, a na zakorkowanych pieczątkach atmosfera może nie być już taka fajna. Jest 8 godzin na zrobienie trasy i tak powinno zostać
Skracanie czasu to zły pomysł, bo tak samo długo czekam na tą imprezę i tyle samo płacę i chce się tak samo długo bawić.
Poziom trudności też był fajny, bo były pieczątki do których każdy mógł dojechać i takie przy których trzeba było trochę pokombinować albo liczyć na to, że ktoś wyciągnie
A pierwsza propozycja na punktowanie GP bardzo mi się podoba _________________ ****************
****************
*Hyundai Galloper*
****************
**************** |
|
Powrót do góry |
|
|
break3r
Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 7
|
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 8:30 am Temat postu: |
|
|
hmmm może po prostu mamy coraz lepiej przygotowane autka (nie mówię o naszym bo nasz to seryjny jest) i coraz większe umiejętności kierowców więc może by lekko utrudnić ten turystyk?
myślę, że to jest też związane z większym zainteresowaniem turystykiem bo sam pamiętam jak startowaliśmy i załóg było aż 4.
Skoro to impreza służąca przede wszystkim dobrej zabawie to czy puchar jest aż tak ważny?
jeśli chodzi o ankietę to opcja 1 _________________ Hundai Galloper <--- seryjny ale za to jaki ambitny |
|
Powrót do góry |
|
|
Komandor
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 109
|
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 8:41 am Temat postu: |
|
|
PT-49 . Co stoi przy skrzyżowaniu i jak się nazywa. Odpowiedź prawidłowa: Paśnik i lizawka. Odpowiedź Andrzeja: Paśnik. Więc odpowiedź niekomletna za co otrzymał 0,5 pkt.
To było celowe pytanie podchwyliwe.
W sprawie OS. Zgadzam się z Krecikiem, ale co zrobić? Skrucenie czasu imprezy zaowocuje gonitwą w terenie. Branie pod uwagę czasu ogólnego przejazdu zaowocuje gonitwą w terenie. Te rozwiazania mogą jeszcze zaskutkować brakiem wzajemnej pomocy.
Podniesienie skali trudności, jak pisał Krecik niegodzis się z Turystykiem.
Mam kilka pomysłów:
1.Wydłużyć trasę
2.Zwiększyć ilość PT
3.Wprowadzić ze 2 PT "hardkorowe"
4.Wprowadzić dodatkowe pytania z wiedzy o lesie i myślistwie
5.Wprowadzić dodatkowe pytania z wiedzy off-roadowej
Moje komentarze:
ad1. Może zaowocować gonitwą w terenie
ad2. Mogę nie mieć takiej możliwości, ale chyba najlepszy pomysł
ad3. Mija się z ideą Turystyka
ad4. Nie mam zdania
ad5. Myślę, że dobry pomysł
A co jak dalej będzie komplet???????
Czy OS?, Król Błota? Przeciąganie liny ? Podjazd - Kto wyżej podjedzie?
Nie mam pojęcia?
Każda opinia i sugestia mile widziana. _________________ Pozdro.Piotr / Mercedes G |
|
Powrót do góry |
|
|
niva
Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 5
|
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 12:45 pm Temat postu: |
|
|
A ja nadal bede sie upieral ze czas OS to dobre "sitko" w ustaleniu klasyfikacji koncowej.
Rowniez opcja PT Hardkor jest ciekawym pomyslem, ale patrzac na emocje jakie zaczynaja towarzyszyc dyskusji i ten pomysl znajdzie zwolennikow ale takze przeciwnikow... A to jest najlepszy dowod na to ze ta dyskusja nie prowadzi do niczego. Zmiana punktacji - temat ktory zapoczatkowal ta rozmowe to wydaje sie byc jedyna sluszna zmiana. _________________ mewagzzzi |
|
Powrót do góry |
|
|
Dziki
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 45
|
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 5:47 pm Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem Grand Prix się rozpoczęło na nowych zasadach może niech tak zostanie jest jeszcze 5 imprez wszystko się wyjaśni .
Jeżeli podczas ostatniej edycji ANDRZEJKI 4x4 będzie kilku zawodników z taką samą liczbą punktów należy zrobić oficjalny konkurs Wiedzy o OFF-ROAD-zie lub Co tam KOMANDOR uzna za Stosowne .
Wystarczy jak KASIA dobrze ukryje z dwie przejazdówki w brązowych listkach a zaraz punktacja ulegnie zmianie |
|
Powrót do góry |
|
|
bilans
Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 36
|
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 11:30 pm Temat postu: odp |
|
|
Piotr ..
dla turystyka wystarczy zrobić o np. 10 PKP więcej,
ale - specjalnych oznaczonych dla odmiany ZIELONĄ taśmą ..
(te specjalne ukryte na trasie pomiędzy zwykłymi pkp)
stare pkp bez zmian,
nie ma bata aby ktoś zebrał komplet .. jak trafi jedą dwie na trasie
to będzie fuks...
co do klasyfikacji GP ...
miejsce 1 = 10 pkt
2 = 8 pkt
3 = 6 pkt
4 = 5 pkt
5 = 4 pkt
6 = 3 pkt
7 = 2 pkt
8 = 1 pkt
9 = 1 pkt
10 ,11 itd po 1 pkt do miejsca 30, reszta nieklasyfikowana
nie ma co robić po np 100 pkt skala zostaje ta sama
system prosty i czytelny
np dziś mam np miejsce 3 czyli 6 pkt. za miesiąc miejsce 1 = 10 pkt
na kolejnych miejsce 15 czyli 1 pkt na kolejnych mam awarię i jestem poza .. ale mam już 17 pkt itd itd
remis ??? proszę bardzo zadanie specjalne coś z np techniki jazdy
reszta zawodników podziwia ..
czyli problem rozwiązany czas zajęty emocje gwarantowane
a i pierwsze 3 miejsca wieszasz na widoku KD tak aby wszyscy mogli je zobaczyć ... |
|
Powrót do góry |
|
|
mm3034
Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 10
|
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 9:00 am Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich.
Dzięki za fajny rajd, łącznie z nowym OS-em.
Myślę, że załogi się lepiej przygotowały do tego sezonu niż do poprzedniego.
Pomieszane PKP już zmusiły startujących do ostrożniejszej jazdy.
Podział na punkty 1,2,3 okazał się bardzo dobrym pomysłem, przy trójkach potrzebna była pomoc innych z naszej off-owej rodziny.
OS jako czwarty czynnik wpływający na końcowy wynik jest dobrym rozwiązaniem, trochę WRC też się przyda, a żeby wygrać to najpierw trzeba zebrać wszystkie pieczątki.
Ja bym przejazdówek nie ukrywał i tak te tasiemki były bardzo krótkie.
Co do punktacji za rajd to chyba jednak wariant 1 bez większych problemów wyłoni zwycięzcę GP 2013, jednak zebrane pieczątki to nasz trud i też jest jakimś rozwiązaniem. Przyjmę każdą decyzje KOMANDORA w tej sprawie.
Do komandora:
Pieczątki opisowe należy sprowadzić do jednego określenia np. lizawka, albo ławka albo pijany gajowy. W innym wypadku wychodzi co wychodzi lizawka i ławka, lizawka i paśnik i jak w naszym przypadku z zeszłego roku ławki nie "zielone", a "brązowo-zielone", co prawda wytłumaczone ustnie i 1 pkt zapisany.
Jak już ten turystyk tak dorósł to może naprawdę dać 2-3 lżejsze pieczątki z klasy ogólnej i wtedy niech walczą. Bardzo mało widzę "seryjnych" samochodów w tym turystyku. Przecież są ręczna wyciągarki, lifty, koledzy.
Konkursy itp. nie wiem czy to jest to. Nam na jednym z rajdów dali worki do zbierania śmieci w lesie za 1 pkt., ktoś podjechał do kubła załadował do pełna i miał 1 pkt.
A teraz próbuję wpisać hasło. |
|
Powrót do góry |
|
|
Krecik
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 286
|
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 9:10 am Temat postu: |
|
|
[quote="nivaA" to jest najlepszy dowod na to ze ta dyskusja nie prowadzi do niczego.[/quote]
Musisz mieć bardzo przykre dowiadczenia.
Każda dyskusja prowadzi do jakiego celu.
Każdy przedstawia swoje propozycje, sygestie i odczucia.
Poszerza swojš wiedzę w danym temacie i wyciaga wnioski.
Ty uważasz, że OS to wietny moment na rozstrzygnięcie imprezy ja trochę inaczej, ale to nie znaczy że nie powinnimy o tym rozmawiać.
Przedstawiamy pomysły, a Komandor decyduje i usstala zasady.
Jestem pewny, że cokolwiek zadecyduje zarówno Ty jak i ja zaakceptujemy to i będziemy się świetnie bawić na kolejnych imprezach i w razie konieczności pomagać.
Wracając do wątku głównego - do tej pory w ankiecie wzięło udział 11 osób, to trochę małe zainteresowanie
Co do pieczątek.
Pomysł z brakiem możliwoci cofania się po pieczątki - bardzo dobry.
Efektu w zimie 4x4 do końca nie widać, ale moim zdaniem odnajdywanie pieczątek ułatwiło brak liści na drzewach i śnieg.
Jeżeli pierwsza załoga (przez jaki czas to byłem ja ) znalazła pieczątkę to było po śladach na niegu bardzo widoczne, że był lekki zjazd pod drzewko. Poczekajmy do kolejnej wiosennej imprezy to zobaczymy ile kompletów będzie.
Jednak pomysł z przeciąganiem liny uważam za bardzo ciekawy.
Może być śmiesznie |
|
Powrót do góry |
|
|
|